Blog

Mét kernwaarden, toch stuurloos.

0 reactie(s)

We dobberen stuurloos op het water. Ik probeer de motor weer aan de praat te krijgen, mislukt. Ondertussen drijven we rap richting de lager wal. Ongeveer dat moet het gevoel zijn geweest van een aantal nieuwe klanten die me vorige maand benaderden.


Zo help je de horeca naar de kloten

0 reactie(s)

Je hebt een prachtig restaurant, maar een deel van je tafels blijft leeg. Je moet iets doen met marketing als horeca ondernemer, dus trek je het aanbiedingenvat open. Slim?…


Stop met debatteren, levensgevaarlijk!

0 reactie(s)

Nee ik durfde zelfs niet te kijken naar het verkiezingsdebat. Zo’n debat gaat namelijk altijd hetzelfde. En ook deze keer was dat weer zo, las ik op twitter. Het debat is levensgevaarlijk heb ik ervaren.


Zo start je de dag
vol creatieve energie

8 reactie(s)

“En nu is het afgelopen”, dacht ik.
Al een jaar lang probeerde ik mijn energie te managen.
Ik probeerde alle belangrijke en minder belangrijke dingen voor elkaar te krijgen.
Het lukte maar half.


De belangrijkste valkuil bij het praten over identiteit

0 reactie(s)

Het is een opkomende trent: praten over identiteit. En gelukkig maar, want er schuilen veel oplossingen in. Wanneer je als team weet wie je samen bent, ontstaat veelal vanzelf ook een gezamenlijk doel. Toch zie ik de gesprekken over gezamenlijke identiteit in de praktijk helaas vaak misgaan.


Grandioze missers in de doggybag campagne voor de horeca van Natuur & Milieu

0 reactie(s)

Het tegengaan van voedselverspilling. Ik ben voor!
Dus ik was enthousiast over de campagne van
Natuur & Milieu voor meer doggybags in de horeca.
Tot ik even verder keek dan mijn neus lang was en ontdekte wat er echt aan de hand is.
Ik neem jullie mee.


Heldendaden

2 reactie(s)

‘Jij bent de held!’
Ik aarzelde, maar ze klonk resoluut.
Twijfel leek niet door haar te worden geaccepteerd.
Dus ademde ik diep in en waagde de sprong.
Eén voor allen, allen voor één…


Zo krijgt iedereen zijn
creatieve brein aan de gang.

2 reactie(s)

Ons brein staat stil.
In diepe winterslaap.
Geef een kind een doos en
hij maakt er moeiteloos een auto van.
Jij ziet alleen die saaie bruine doos?
Dat is niet zo vreemd


Durf jij te kiezen?
In 5 stappen naar je droomklant.

0 reactie(s)

Harm is gelukkig. Hij werkt samen met vijf werknemers aan een opdracht waarbij echt alles vanzelf lijkt te gaan. De klant is enthousiast over elk voorstel wat ze hem doen. Bij zo’n opdracht loopt de samenwerking in het bedrijf ineens ook wel erg gesmeerd. Harm gaat vol energie naar zijn bedrijf, maar komt met nog meer energie thuis.


Twijfel nooit meer over je tarief

5 reactie(s)

De eerste nacht, paniek. Gehannes met een romper. Een zoon die niet op temperatuur blijft en ligt af te koelen op het aankleedkussen. De spanning stijgt. Wat ben ik waard?


Social media is geen hogere wiskunde: 5 basisregels voor kleine ondernemers

4 reactie(s)

Social media kanjer Doenja Hagtingius zei het mooi tijdens het mini-college aan de BizCampus in Den Haag: “Social media is geen hogere wiskunde. Toch ervaren veel ondernemers dat niet zo.”
Vijf basisregels waarmee elke ondernemer meer succes krijgt met social media.


Om de wereld te verbeteren:
eigenaar sportschool gezocht

1 reactie(s)

Na een rondje hardlopen of fietsen, besef ik steeds weer dat sporten me vrolijk maakt. Fit zijn maakt volgens mij gelukkigere mensen. En succesvolle sportscholen leiden daarmee dus tot een prettigere samenleving.
Wow! Tijd om in actie te komen.


Help! De helpdesk van bedrijven?
Waarom Mireille van PostNL meer waard is dan hun commercials

6 reactie(s)

“Weet u wat meneer, als u mij nu gewoon even een fotootje mailt, dan vraag ik het hier even voor u na.”
Ik zat met mijn oren te klapperen toen ik het e-mailadres van Mireille zelf kreeg. Maar eigenlijk zou het heel normaal moeten zijn, besefte ik me later.


De eerste inspiratiekrant voor ondernemend Nederland

13 reactie(s)

Een half jaar geleden had ik eendroom. Verschillende mensen verklaarden me voor gek. Anderen stimuleerden me juist om door te gaan. Ik deed het laatste en vorige week kwam hij uit. Er stond een pallet met kranten voor mijn deur.


Wat er mis gaat bij heidagen

5 reactie(s)

Tijdens mijn werknemersbestaan kwam de bureauretraite elk jaar langs. Het is de heidag voor ontwerpbureaus. Meestal zonder resultaat… Bij heidagen is er zelden de ruimte om echt te dromen.


Heb schijt aan je doelgroep en vind je ideale klant

16 reactie(s)

Klanten waar je energie van krijgt. Die eigenlijk nooit zeuren. Die niet voor jou bepalen wat je moet doen. Klanten die op tijd betalen ook. En die enthousiast over je praten.
Iedereen wil ze wel: ideale klanten. Jij ook, toch?


Lang leve de crisis

3 reactie(s)

De crisis zus en de crisis zo.
De crisis heeft het zwaar,
zij krijgt van alles de schuld.
Maar is dat ook waar?

Zullen we samen eens deze kans grijpen?!


50% van de bedrijven burn-out

7 reactie(s)

11% van de werknemers had in 2010 volgens het CBS burn-out klachten. Are you kiddin’? Elf procent, en dat aantal is alleen maar stijgend! Ik was in 2009 dus in goed gezelschap, want toen was ‘ie er bij mij ook ineens. BAM! Mijn burn-out.


Houd altijd je lievelingskleur geheim: 5 tips voor het inhuren van een ontwerpbureau

20 reactie(s)

Of je nu een grafisch ontwerper inhuurt voor je huisstijl, of een marketing/reclamebureau voor je complete marketing- en communicatiestrategie. De meest gemaakte fouten bij het inhuren zijn grofweg hetzelfde. Doe je voordeel met deze inside tips…


Transitie en dappere merken

1 reactie(s)

“It’s the end of the world as we know it.” Wat je er ook van denkt, het blijft op zijn minst bijzonder om de Mayadag 13.0.0.0.0 mee te maken, toch? In het refrein klinkt de toevoeging ‘as we know it’ me erg lekker in de oren. Is het niet eens tijd om het roer om te gooien?


Kerstkaarten: succes of gemiste kans?

15 reactie(s)

PostNL heeft al gewaarschuwd voor (te) grote drukte in december. Ze komen er namelijk weer aan: de kerstkaarten! Drukpersen draaien in deze maand overuren om ook de zakelijke kerstkaarten uit te spuwen.
Maar waarom eigenlijk?


Waarom? Daarom!

3 reactie(s)

Tijdens een training anderhalf jaar terug werd ik gevraagd om de matrix voor een succesvolle onderneming in te vullen. Hij bestond uit vier kwadranten: hoe verdien je je inkomen, hoe stel je je inkomen op je oudedag veilig, hoe maak je jezelf blij en hoe draag jij bij aan een betere wereld.
Even sloeg de schrik me om het hart…


Vooral veel oefenen

http://www.flickr.com/photos/ableman/1883979655/
2 reactie(s)

Ik keek onlangs naar College Tour, waar fenomeen Sting naast Twan Huys plaats nam. Naast prachtige muziek bleek het ook nog een prachtig puur mens. Hij leerde de studenten in de zaal en mij een aantal wijze lessen
Eén les was simpel “vooral veel oefenen”


Waarom jouw mobiele website niet werkt

4 reactie(s)

Vorige week plaatste ik deze tweet:
“Kom ik wéér op zo’n kansloze mobiele website terecht. Mooie website en dan mobiel alleen content geven… #waarishetgevoel #daguitstraling”
En die deed wat stof opwaaien…


Intimiteit en identiteit

0 reactie(s)

Of het nu gaat om zelfstandig professionals of multinationals, authenticiteit wordt door klanten gewaardeerd. Wanneer je ook als bedrijf de verbinding met je klanten aan gaat op basis van vertrouwen, dan kan iedereen zichzelf blijven. Ik geloof dat klanten niet duurzaam zijn te verleiden met mooie praatjes.


Plakken zonder plak

2 reactie(s)

Wie kent het niet? Je plakt een mooie poster met vier plakbandjes op een deur, raam of waar je maar wilt. Hij blijft een tijdje hangen en je denkt: “Laat ik die toch maar eens weg halen.”


Doet u mij maar een portie imago

0 reactie(s)

Wil je succesvol ondernemen? Doe dan waar je goed in bent, waar je passie ligt. Zoek je niche en ga ervoor. Dat is wat de vele businesscoaches je voorspiegelen…
En gelijk hebben ze!