De eerste inspiratiekrant voor ondernemend Nederland

Een half jaar geleden had ik een droom. Verschillende mensen verklaarden me voor gek. Anderen stimuleerden me juist om door te gaan. Ik deed het laatste en vorige week kwam hij uit.

 
Krantenjongen

In de duinen van Hoek van Holland droomde ik van het maken van een krant. Hoe gaaf zou dat zijn?

Ik zat toen midden in mijn transitie van grafisch ontwerper naar branddesigner. Want een logo, of advertentie maken was niet meer genoeg, ik wilde veel méér geven. Ik wilde er een krant over vol te schrijven.

Die droom liep wat uit de hand…

Ik zette mijn krantendroom om in plannen.
En dan heb je snel door, dat 8 pagina’s krant best veel woorden zijn.
Met alleen woorden van mij zou het een one-man-show worden.
Dat was niet de bedoeling. Het ging niet over mij, maar over verandering.

Over de verandering waar ik midden inzat.
Over de verandering die ik zie in de wereld om me heen.
Over de verandering die ik graag zou zien bij bedrijven.
Over de ervaring van veranderen die ik iedereen gun.

Geen one-man-show dus…

Gelukkig ken ik genoeg waardevolle ondernemers met een zelfde blik op de wereld.
Allemaal complementair aan mij. En met bijzonder goede verhalen.

Ik begon een paar van hen te vragen: “Wil je meedoen?”
En iedereen zei spontaan: “Ja.”
Ik had geen overredingskracht nodig.
Geen beloftes, helemaal niets.
Gewoon alleen die simpele vraag: “Doe je mee?”
Dat was voor iedereen genoeg.
Terwijl niemand precies wist waar het heen ging,
ik wist het zelf nog amper.

En inmiddels is hij er dus:

De eerste inspiratiekrant
voor ondernemend Nederland


Vorige week stond er ineens een pallet met kranten voor de deur.

Een beetje uit de hand gelopen.

Of eigenlijk…
…een droom die uitkomt.

Met kippenvel op mijn armen sloeg ik als eerste een gedrukt exemplaar open. Al lezend besefte ik nog eens wat een kwaliteit er is samen gekomen in de krant.

Ik wil ondernemers inspireren.

Om te ontdekken.
Om zichzelf te zijn.
Om vanuit eigen kracht te werken.
Om te ondernemen met een hart.
Om zo zelf weer klanten te kunnen inspireren.

En dat is precies wat de krant doet.

Met artikelen van Zoë Cramer, Doenja Hagtingus, Judith Webber, Kim Cramer & Alexander Koene en mij, inspireren we ondernemers om anders te kijken naar zakendoen. Om op een nieuwe manier hun marketing onder de loep te nemen. We willen mensen in beweging brengen om te kunnen veranderen, want er verandert niets als je stil zit.

Daarom ga ik de boer op.
Ik kom zelf in beweging.
Ik transformeerde vorig jaar naar branddesigner,
nu ben ik krantenjongen.
Een krantenjongen met een missie.
Ik ga 2600 kranten verspreiden.
Gratis…

Businessdevelopers
verklaren me vast voor gek.

Ik heb geen verdienmodel.
Niet over nagedacht.
Geen plan om hiermee zelf te groeien.
Het gaat zoals het gebeurt, we zien het wel.
Ergens zal het wel terugkomen, daar geloof ik in.

Eén ding heb ik alvast wel bereikt:
Ik had een droom en die is uitgekomen.

Kun je niet wachten tot je mij als krantenjongen tegen komt?
Geef dan je adres door, dan stuur ik de krant op.
Ook gratis ja. Maf hè?

Dit bericht is geplaatst in Creativiteit XL, Een identiteit die werkt met de tags , , , . Bookmark de permalink.

13 reacties op De eerste inspiratiekrant voor ondernemend Nederland

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.