Vraag een willekeurige voorbijganger wat hij of zij denkt van sportscholen en de kans is groot, dat wordt verwezen naar
dure abonnementen,
wurgcontracten,
asociale opzegtermijnen,
geldwolven en
weinig persoonlijke aandacht.
Niet zo gek dat het gemiddelde klantverloop in de fitnessbranche hoog is.
Veel sportscholen doen hetzelfde als veel bedrijven:
vertellen wat ze doen.
Ze gebruiken allemaal hetzelfde aas in dezelfde vijver
en hopen dat klanten happen.
Zonder verhaal, zonder onderscheidend te zijn.
Fit Earth heeft wél een verhaal.
Fay wil mensen gelukkiger te maken, minder stress bezorgen. En wat helpt het meest om gelukkig te zijn? Fit en vitaal zijn. Dáárom besloot ze om een sportschool te starten. Een sportschool die mensen helpt om lekkerder in hun vel te zitten. Een Fit Earth bouw je door balans tussen hoofd, lichaam en geest.
Dat noem ik nou:
onderscheiden met eigen kracht.
Vanuit de belangrijkste drijfveren krijgt Fit Earth diepgang rondom drie thema’s:
- Balans
- Kies voor jezelf
- Samen naar een gelukkig leven
Deze thema’s geven Fit Earth houvast om helder en eenduidig naar buiten te treden. Dat is één van de belangrijkste voorwaarden bij de opbouw van een sterk merk.
Zaai geen verwarring,
maar vertel én leef één verhaal.
‘Balans’ gaat niet alleen over het lesprogramma, waarin mind, body & soul centraal staan. Maar geldt ook voor de samenstelling van het team, de inrichting van de ruimtes en de invulling van lessen. Zo kan bij een super energieke spinningles worden gevraagd om even je ogen te sluiten. Om op dat moment al trappend even heel mindful te genieten van het moment. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een spinningles.
Veel mensen worden blij van anderen helpen.
Maar dat kunnen, begint bij zelf lekker in je vel zitten.
Kiezen voor jezelf dus.
Daarom worden mensen bij Fit Earth gecoacht tijdens de intake. Niet even een formuliertje invullen, maar echte aandacht voor de motivatie om meer te bewegen. Dat zorgt voor een super gemotiveerde start om aan jezelf te werken.
Gelukkig zijn betekent dus jezelf serieus nemen.
Daar hebben veel mensen moeite mee en het helpt dan niet als je anoniem de sportschool in- en uitloopt. Als anderen je niet serieus nemen, dan wordt het alleen maar lastiger om voor jezelf te kiezen. Bij Fit Earth draait daarom ook alles om je welkom voelen en persoonlijke aandacht.
Niemand hoeft het in z’n eentje te doen.
Zo wordt op dit moment stap-voor-stap gebouwd aan een community. Voor beginnende sporters worden speciale groepjes samengesteld. Ze worden niet aan hun lot overgelaten, maar kunnen samen een training van 100 dagen volgen onder begeleiding van een personal trainer én een lifecoach. Alles wordt in het werk gesteld om samen te bouwen aan een gelukkig leven.
Fit Earth profileert zich met
“We support you to balance your life”.
Niet alleen door sporten, maar bijvoorbeeld ook door het geven van anti-stresstrainingen en een lezingen over levenskwaliteit. Het merk Fit Earth gebruikt de eigen drijfveren om mensen te raken. Niet manipulatief, maar eerlijk en oprecht.
Daarmee trekt Fit Earth mensen aan
die geloven in de boodschap van Fit Earth.
In de fitnesszaal tref je geen mensen die dikke biceps willen kweken, of komen voor uiterlijk vertoon. Leden zijn allemaal op zoek naar dat ‘lekker-in-je-vel-gevoel’ en voelen zich onderling op hun gemak. Er ontstaan hechte banden en betrokkenheid. Er worden ambassadeurs geboren.
Toen we leden opriepen om mee te denken over de promotiecampagne van Fit Earth, reageerde een vijfde van de leden positief. Mensen die zonder direct belang een paar uur van hun vrije tijd op wilden geven om hun leverancier te helpen groter te worden.
De klanten van Fit Earth voelen zich verbonden met het merk en zijn relatief eenvoudig te betrekken. Dat noemen we ook wel ideale klanten. Je trekt aan wat je uitstraalt.