het refrein van het R.E.M.-nummer
“It’s the end of the world as we know it”.
Dus ja, ook mij houd het bezig: het ‘einde’ van de wereld.
Wat je er ook van denkt, het blijft op zijn minst bijzonder om de Mayadag 13.0.0.0.0 mee te maken, toch? In het refrein klinkt de toevoeging ‘as we know it’ me erg lekker in de oren. Is het niet eens tijd om het roer om te gooien?
Banken die zijn vergeten, dat geld gewoon een ruilmiddel is en niet een doel op zich. Bedrijven die alleen aandeelhouders of winstcijfers in het vizier houden. Sportscholen die in deze tijd weer heel hard roepen, dat je bij hen nóg goedkoper kunt sporten. Maar waaróm eigenlijk? Voor wie?
It’s the world as we know it. Maar is de komende bijzondere zonnewende niet een mooi moment om daar een einde aan te maken en samen een ándere wereld te creëren? Eén die we nog niet kennen, maar de moeite waard is.
Het is natuurlijk gemakkelijk om gewoon te blijven doen, wat je altijd al deed.
Je spullen verkopen, omdat het nou eenmaal geld oplevert. De volgende gebakken ademtocht de lucht in slingeren, op zoek naar klanten. Maar als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg, leerde Einstein ons al. Het vraagt misschien wat moed om te veranderen, maar ik geloof dat het kan.
Open je hart
Ken je dat, dat iemand erg openhartig naar je is? Dan heb je zelf ineens ook minder remmingen om open te zijn toch? Door de opening van de ander, voel je je ineens zo verbonden en vertrouwd, dat je ook je eigen gevoeligheden deelt. Sinds ik mijn eigen hart opende, gebeuren er bijzondere dingen in mijn leven: plotseling is er verbinding.
Het leuke is, dat dit niet alleen een persoonlijk fenomeen is. Ook voor bedrijven gaat deze vlieger namelijk op. In mijn vorige blog schreef ik al, dat bedrijven bestaan uit mensen. Zo gek is dat dus niet. 😉 Open ook als bedrijf je hart en ervaar hoe er verbinding en vertrouwen ontstaat. Wat zijn de drijfveren van jouw bedrijf? Waarom doen jullie wat jullie doen? Waarom wil personeel bij jouw bedrijf werken? En wat levert dat nou op? Wat is jullie bijdrage voor de rest van de wereld?
Het vraagt om dappere bedrijven, die de transitie naar een nieuwe wereld aan durven. Jezelf openen naar anderen is lang niet altijd zo eenvoudig als het klinkt. Door je te openen ben je kwetsbaar en moet je er dus op durven vertrouwen dat anderen geen schade aanbrengen. Maar het levert wel een prachtige magie op, waarmee je écht contact maakt met je klanten. Durf jij zo’n dapper merk te zijn?
Dan zing ik trots en uit volle borst:
“It’s the end of the world as we know it.
And I feel fine!….”
Ik ben het volstrekt met je eens! Dank je voor deze mooie post!