We willen op elkaar lijken.
Doe dat dan ook!

Het werd me vandaag dankzij dreumes duidelijk. We willen allemaal gewoon heel graag zijn zoals de ander. Dát is veilig.

 

 
Die nieuwe muts op? Nee!
Natuurlijk niet, nieuw is echt zóoo niet oké.

Maar dan…

‘Kijk papa heeft ook bruin in zijn muts.
En met strepen ook zie je?!’
Muts op. Klaar.

De bevestiging dat iets is zoals het bij de ander is, blijkt belangrijk.
Dreumes zijn hele leven bestaat uit kopiëren.
Dat zit er dus al vroeg in.

Niet zo gek dus dat we allemaal kopiëren.

 
Starters kijken naar wat de rest doet en kopiëren dat.
Gevestigde bedrijven doen dat nog steeds.
Natuurlijk gedrag.
Dat is veilig.

En ik loop maar de hele tijd te verkondigen dat je anders moet zijn. Opvallen zelfs. Maar dat is dus volstrekt tegen natuurlijk.

Dus vanaf nu mag iedereen lijken op de ander.
Graag zelfs!
Maar wel met een klein beetje perspectief switch…

 
Een paar jaar terug voorzag ik Insight administratie & advies van een nieuwe jas. In de identiteitssessies bleek dat speelsheid de belangrijkste drijfveer was. Dat is opvallend voor boekhouders.

Maar we willen juist lijken op de rest…
En dat mag!

Ga maar gewoon lijken op je klant.

Je ideale klant lijkt namelijk meestal al verdacht veel op jouw bedrijf. Dan vind je daar dus toch de herkenning die we allemaal zoeken.

En als jullie nou de bedrijfsidentiteit ook in alle facetten gaan uit te stralen. Dan zien die ideale klanten ook dat jullie op hen lijken. Succes verzekerd!

Dit bericht is geplaatst in Een identiteit die werkt, Verbinding met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.